dilluns, 16 d’agost del 2010

Hort update

I com últimament va d'aprenentatges, doncs aprenguem de l'hort. 

Per fi aquest any, després de petits intents en temporades passades, vam decidir dedicar-nos i invertir en un petit hort a la terrassa. La meva alegria és immensa perquè sempre n'havia volgut un. Tanmateix, la horticultura no és tasca fàcil i,... ho deixarem en què dels errors s'aprèn i en què estem aprenent un munt!! 

Coses que hem après:

1. Les tomaqueres es poden. Pensava que la formositat de les meves plantes seria sinònim de bona collita i res més lluny de la realitat. Ara ja ho sabem,... Fins ara no hem pogut tastar ni un tomàquet i, a fi de temporada, la única supervivent en condicions és la tomaquera més trasplantada i pitjor cuidada de totes,... la tomaquera valenta,...



2. Al plantar mongeteres, cal haver preparat el sistema d'enfilament prèviament. Com una horticultora agosarada i poc pacient, em vaig emocionar a plantar unes poques mongetes que creixeren estrepitosament. Ara, tinc un matoll informe que s'escampa per tot arreu, ple de flors i boig per trobar un sistema per enfilar-se:


Qualsevol dia, ens saludarà. Aquest error, greu, ja ha estat subsanat. He plantat altres quatre però ja sota l'enfiladissa:


Aquestes no se m'escaparan. 

3. Els raves són genials per aixecar la moral. Després d'uns dies fora de casa i poc reg, vàries plantes estaven malmeses. Solució: planta uns raves i fes-te feliç, aquests tenen 3 dies!


4. Les esbergínies són un catxo de planta. Sí, amics, de nou vaig passar-me i ara tinc massa esbergineres (es diran així??). Aquest cop, abans de sentir-me abrumada, n'he deixat un parell i a veure què,... estan impactants


Ja ho diuen, el millor aprenentatge és la pràctica de l'error. Friso ja per l'arribada de la primavera, per fer un planning de plantada i recollida i per estructurar millor les plantes segons les seves necessitats. Mentrestant, em quedaré esperant que podem treure de l'hort que ens queda amb el temps que està fent,...






Salut i horticultura!!!