dissabte, 29 de maig del 2010

Lactància materna i 800 gr.!

Pol 1 mes

Ahir vam anar al pediatra. El Quim ha guanyat 810 grs. en dues setmanes!! Uau, això funciona, només tirant de teta i amb la felicitat amb que un nadó s'amorra al mugró. Tanmateix, vam anar al metge una mica espantats. En néixer, el Quim pesava 4120 grs. Durant l'estada a l'hospital va perdre un quart de quilo, totalment normal donades les condicions i fins que la pujada de la llet va ser suficient. Les següents dues setmanes, tot anava sobre rodes fins que va arribar als 4 kg i mig quasi bé. La tercera setmana, però, va guanyar només 60 grs. La infermera de torn va posar el crit al cel i un pot de llet sobre la taula: "A aquest nen li cal ajuda" ens va dir. Li vaig comentar que feia uns dies jo havia passat per l'hospital, vaig tenir hemorràgies al més pur estil matança de Texas i em van sotmetre a un raspat. La meva teoria era que al estar jo més dèbil potser la llet no era de prou qualitat i li vaig dir que provaria de seguir amb lactància materna exclusiva si no posava en risc al petit. Ens va citar a la setmana. Havia guanyat 120 gr.,... "Hauria de guanyar un mínim de 150" Ens va dir la infermera i ens tornà a suggerir provar de donar-li un biberó al dia. Hem seguit sense fer-ho. La tècnica ha estat més senzilla, despertar al Quim durant el dia si en tres hores no havia menjat, donar-li pau i tranquil·litat i voilà, 400 gr. setmanals, no està gens malament, no?? Si és que a vegades l'instint i la natura ho posen tot al seu lloc. Seguim doncs amb aquesta dieta que és la millor que els fills poden rebre.