diumenge, 30 de maig del 2010

Arròs amb llet

L'arròs amb llet és un dels postres típics de la família. La meva àvia en prepara el millor del món i sabent com ens agrada en prepara quan l'anem a visitar, a més dels plats dels que sap també que en som fans. Malauradament, no la visitem tant com voldria i això fa que els olors i sabors que amb tanta classe i saber fer ens han fet créixer i ser millors persones siguin sovint només un grat record de dies passats. És per això que amb paciència i tenacitat intento reproduir alguns dels plats que més m'han agradat sempre de mà de la meva àvia. Arròs al forn, llenties, porrusalda, marmitako,... n'hi ha tants que de tant en tant li demano la recepta pròpia ja que per més que ho provi, si la copio d'un llibre no em surt igual. La resposta de la meva àvia sol ser "Ay, hija, eso tiene mucho trabajo, pá que te vas a liar,..." i quan insisteixo em diu allò de "Pues exacto no sé, lo vas mirando, ... le vas echando,... y cuando esté lo sacas". En definitiva, calen molts intents i molts anys de dedicació per intentar emular la saviesa i l'experiència als fogons.
Tanmateix, després d'anys de pràctica, estic contenta amb el resultat del meu propi arròs amb llet amb la quantitat de sucre rebaixada respecte la que hi posa la iaia,... coses modernes. Deixo aquí la recepta per si algú s'anima:


Posar en una cassola:
- 1 litro de llet
- 6-7 cullerades d'arròs
- 4 - 5 cullerades de sucre
- una mica de canyella en pal
- un tros de pell de llimona
- una mica de sucre vainillat
Remenar fins que bulli i deixar a foc lent remenant sovint fins que faci crema, més o menys cremós a gust de cadascú. Servir en tasses, bols o altres i esperar que es refredi.